whatsapp

הסל שלך עדיין ריק!

לרכישה
< בחזרה לבלוג

יוגה וילדים בעידן הסמארטפון

הילדים שלנו במסכים. כן. מה לעשות? זה חלק מהחיים וזה לאו דווקא נורא ואיום. למעשה, זה הרבה פעמים מלמד. ובכלל- מה זה משנה אם זה טוב או רע. זה פה. זה חלק מהמציאות שלנו ואי אפשר להתעלם מזה. אבל אפשר לאזן. להחזיר את הילדים שלנו לגוף שלהם עצמם. לחבר בין התודעה שלהם לגוף. כאן היוגה נכנסת לתמונה.

היוגה היא תנועה תוך כדי התמקדות. ביוגה אנחנו "מרתקים" את התודעה שלנו לגוף באמצעות התבוננות. אנחנו נעים ומביאים את תשומת הלב שלנו למה קורה בגוף בזמן התנועה או התנוחה. אנחנו לומדים לסרוק את הגוף שלנו מכף הרגל ועד הראש ולהקשיב מה קורה לגוף שלנו. מה הגוף מגלה לנו. והוא מגלה לנו!

לפעמים כשאנחנו מסתכלים על ילד מול מסך, אנחנו רואים מין מבט חלול וריק שכזה. מין זומביות כזו. השרירים רפויים, הכתפיים סגורות, הראש למטה וקדימה והמבט הריק. המופע הזה של הילד הוא מופע של חוסר חיבור. יש גוף, יש תודעה ואין קשר ביניהם. אין נוכחות.

כשהילד לומד לחקור את התנועה שלו, הוא מתחיל להיות נוכח, זה מה שנקרא להיות כאן ועכשיו. וזו האיכות של היוגה. הילד מביא את גופו למזרון ולאחר כמה נשימות גם התודעה מצטרפת לשם. והוא נוכח. בניגוד לזמן המסך ששם, החיבור עם הגוף הולך לאיבוד לחלוטין. ואנחנו במצב של רפיון (לא הרפיה. רפיון).

אז נכון. ביוגה אנחנו עובדים על הגוף, על יציבה, על הארכה וחיזוק של שרירים- אבל את כל אלו אפשר גם לקבל בכל ספורט אחר. הערך המוסף של היוגה היא הנוכחות. התנועה המודעת שגורמת לתחושת חיבור עמוקה ושמחה שקטה ובעיקר בעיקר מזכירה לילד ש-הכל בסדר!

אחרי כל זה, מקווה שהשתכנעתם שדווקא בעידן המסכים שמחליש את החיבור לגוף, דווקא עכשיו- יוגה. בכל גיל. החל מילדות.

אולי גם יעניין אותך
כיצד יוגה ומשחקי תנועה לילדים מסייעים להתפתחות?
כיצד יוגה ומשחקי תנועה לילדים מסייעים להתפתחות?
כאשר אומרים את המילה 'יוגה' רבים מדמיינים סטודיו פסטורלי, מלא בנשים וגברים חטובים מבצעים תנועות מורכבות לאט. אבל האמת היא כי יוגה היא ממש לא רק טייץ וכמה מתיחות. יוגה שימשה כבר במזרח הקדום כטכניקה ליצירת תחושת ביטחון, שייכות, התקרקעות ועוד. יוגה ידועה בתור פרקטיקה נהדרת עבור הסובלים מנדודי שינה. היא תורמת לפיתוח אינטיליגנציה גופנית,…
קרא עוד >
מה הן כרטיסיות יוגה לילדים ולמה הן חשובות?
מה הן כרטיסיות יוגה לילדים ולמה הן חשובות?
נמאס לכם לראות את הילדים מבלים שעות מול המחשב? אתם מוטרדים מכך שהם מרגישים חסרי ביטחון? מכך שהם סובלים אולי מנדודי שינה ומירידה במצב הרוח? יש לנו רעיון עבורכם. דרך כרטיסיות יוגה לילדים אתם והילדים יכולים לתרגל ביחד יוגה. יוגה מאז ומעולם הייתה טכניקה מדהימה אשר עזרה כבר לנזירים במזרח הרחוק ללמד את הגוף ערכים…
קרא עוד >
פעילויות לילדים בחג
פעילויות לילדים בחג
פעילויות לילדים בחג עם יוגיפלצת מחפשים פעילויות לילדים בחג שיהיו מעניינות ומעשירות? אנחנו רוצים להציע לכם רעיון מפתיע. 'יוגיפלצת'- כל הילדים מתרגלים יוגה, היא פעילות חוויתית לילדים אשר מלמדת אותם לתרגל יוגה לבד וליהנות מכל היתרונות של התרגול. פעילויות לילדים בחג יכולות להתקיים בחוג המשפחה. אם על ידי צפיה משותפת בקלטת או על ידי השתתפות…
קרא עוד >